malatya escort bayan bursa escort bayan antalya escort bayan konya escort bayan mersin escort  Wall Street Journal'ın İçinde 'Hasta Adam' Çin Manşeti Üzerinde Gerilimler Yükseldi

Wall Street Journal'ın İçinde 'Hasta Adam' Çin Manşeti Üzerinde Gerilimler Yükseldi

Çin gazetenin üç gazetecisinin sınır dışı edilmesini açıkladıktan sonra The Journal'daki 53 muhabir ve editör üst düzey yöneticilerden başlığı değiştirmeyi ve özür dilemeyi düşünmelerini istedi.

Wall Street Journal'ın İçinde 'Hasta Adam' Çin Manşeti Üzerinde Gerilimler Yükseldi
Wall Street Journal'ın İçinde 'Hasta Adam' Çin Manşeti Üzerinde Gerilimler Yükseldi Yusuf izzettin uluoğlu

 

The Wall Street Journal'daki dört düzineden fazla gazeteci patronlarına meydan okudu ve Çin'in üç Dergi çalışanına misilleme yaparak üç Dergi görevlisini misillemeyle kovacağını açıklamasından sonraki gün Perşembe günü üst düzey yöneticilere gönderilen bir mektupla gazetenin fikir tarafını eleştirdi. ülke liderlerini rahatsız etti.

Toplamda, 53 muhabir ve editör mektubu imzaladı. Gazetenin, “ Gazetesi köşe yazarı Walter Russell Mead'in koronavirüs salgınının ekonomik yansımaları üzerine yaptığı 3 Şubat tarihli bir makale ile başlayan “ Çin Asya'nın Gerçek Hasta Adamı ” başlıklı serpintiğine tepkisini eleştirdiler .

The New York Times tarafından gözden geçirilen mektup, gazetenin liderlerini “başlığı düzeltmeyi ve okuyucularımıza, kaynaklarımıza, meslektaşlarımıza ve rahatsız olan herkesten özür dilemeyi düşünmeye” çağırdı.

Başlığı "aşağılayıcı" olarak nitelendiren mektup, Perşembe günü Çin bürosu şefi Jonathan Cheng'in e-posta hesabından Dow Jones ve gazetenin yayıncısı genel müdürü William Lewis'e ve gazetenin yayıncısı Robert Thomson'a gönderildi. News Corp, Rupert Murdoch kontrollü Dow Jones'un ana şirketi.

Mektubu imzalamayan Bay Cheng, mektubu iki yöneticiye ilettiğini ayrı bir notta yazarak, “bu konunun uygun bir şekilde ele alınmasının Çin'deki varlığımızın geleceği için gerekli olduğuna inandığını ekledi. ”

Kurum içi eleştiri, The Journal'da haberi kapsayan gazeteciler ve editörler ile uzun zamandır editörlük sayfası editörü Paul A. Gigot altında çalışan kanaat gazetecileri arasında uzun süredir devam eden gerilimleri ortaya çıkardı. The Times ve The Washington Post gibi diğer büyük gazetelerde olduğu gibi, haber tarafı ve fikir departmanı ayrı olarak yönetilir.

Bay Gigot, gazetenin kurumsal sesini temsil eden imzasız editörleri, Bay Mead'inki gibi op-ed sütunları ve sanat ve kültür bölümlerindeki eleştirileri denetler. Ayrıca Bay Murdoch'un ağı olan Fox News Channel'da bir programa ev sahipliği yapıyor.

Çin'deki dış haber medya kuruluşları zor bir yol izliyor. Ülkenin büyüyen ekonomik ve politik nüfuzu onu önemli bir hikaye haline getiriyor. Çinli yetkililer küresel sahneden dikkat çekiyorlar ve yabancı basın mensuplarının haber konferanslarında yorumlarını not alan görüntüleri, devlet tarafından kontrol edilen akşam haber gösterilerinin bir parçası.

Çin hükümeti yabancı gazetecilere yönelik vizeleri, haber yayınlarını etkilemenin bir yolu olarak kaldıraç, doldurma ve kimlik bilgilerini geri çekme olarak kullanıyor. Dış haber medya kuruluşları, ülke liderlerinin ailelerinin servet ve siyasi çekimleri gibi hassas konulardan uzak durma baskısı ile karşı karşıya.

Diğer birçok uluslararası haber kuruluşu gibi, The Times aralarında The Journal, Çin'de çevrimiçi olarak engelleniyor ve “Hasta Adam” başlığı, ülke çapında 76.000'den fazla bulaşan bir salgına dair endişe nedeniyle, devlet tarafından kontrol edilen medya tarafından büyük ilgi gördü. ve 2.400'den fazla insanı öldürdü.

Günlük koronavirüs bültenimizle küresel salgın hakkında bilgilendirilmiş bir rehber alın .

Üniversitede modern Çin tarihçisi Stephen R. Platt, Çin bazen 1800'lerin sonunda “şu anda Çin'in 'Aşağılama Yüzyılı dediğimiz şeyin derinliklerinde” “Asya'nın hasta adamı” olarak tanımlandı. Massachusetts İmparatorluk daha sonra bir dizi savaşı kaybetmiş ve emperyal güçler tarafından bölünmekten korkmuştu.

Platt, “Doğru akıllarında hiç kimse bugün Çin'i 19. yüzyılın sonunda Çin ile karıştırmaz” dedi. “Bence hakaret burada yatıyor, bu korkunç döneme geri dönüyor ve bir şekilde her şeyin aynı olduğunu ima ediyor.”

Çarşamba günü, Çin Dışişleri Bakanlığı sözcüsü Geng Shuang, Çin hükümeti tarafından sağlanan bir transkriptte Çinli yetkililerin “The Wall Street Journal'ın hatanın ciddiyetini açıkça, resmi olarak özür dilemesini, soruşturmasını ve cezalandırmasını istediğini söyledi. sorumlu olanlar, gazeteye karşı daha fazla önlem alma ihtiyacını korurken. ”

Açıklamada, "Çin halkı ırkçı ifadeler yayınlayan ve Çin'e kötü niyetli saldırılarla bulaşan medyayı kabul etmiyor."

Dergi resmi bir özür dilememiştir. En yakın şey, yayıncı Bay Lewis'in Çarşamba günü yaptığı açıklamada, başlığın “pişman olduğumuz Çin halkı arasında açıkça üzülmesine ve endişeye neden olduğunu” söylediği zamandı.

Kaliforniya Üniversitesi, San Diego'daki 21. Yüzyıl Çin Merkezi başkanı Susan L. Shirk, gazetenin Çin hükümetinin talep ettiği için özür dilemekten kaçınmasının bir nedeni olduğunu söyledi.

Eski Başkan Bill Clinton başkanlığındaki dışişleri bakan yardımcısı Sayın Shirk, “Çin hükümeti, esasen iç siyasi konular olan konularda her türlü uluslararası gruptan özür taleplerine zorladı” dedi. “Bunun kendi ülkelerimizde ifade özgürlüğüne müdahale etme etkisi var.”

Mektubu imzalayan gazetecilerin ve editörlerin çoğunluğu gazetenin Çin ve Hong Kong bürolarında bulunuyor.

Görüşmede Çin'in Çarşamba günü ülkeyi terk etmesini emrettiği üç gazeteci yer aldı: Pekin'deki büro şefi yardımcısı Josh Chin ve bir Amerikan vatandaşı; Aynı zamanda Amerikalı olan muhabir Chao Deng; ve organize suçla ilgili bir soruşturmanın bir parçası olarak Çin Devlet Başkanı Xi Jinping'in kuzeninin Avustralya soruşturmasını rapor eden bir muhabir ve Avustralya vatandaşı Philip Wen . Çin hükümeti gazetecileri Pazartesi günü ülkeyi terk etmeleri için verdi.

Mektup, Çin'deki manşet üzerindeki “kamu öfkesi” nin “gerçek” olduğunu ve “Hasta Adam” manşetinin çevrimiçi olarak değiştirilmesi gerektiğini söyledi.

“Önümüzdeki birkaç gün içinde bu tür bir eylemin gerçekleştirilmemesinin sadece Çin büromuzun operasyonlarına ve moraline kısa vadede daha fazla zarar vermeyeceğinden derinden endişe duyuyoruz” dedi. dünyanın en önemli öykülerinden birine rakipsiz bir şekilde yer vermemizi sağlamak. ”

Mektupta ayrıca The Journal'daki insanların Çin'in gazetecilerin vizelerini iptal edip ülke dışına sipariş edeceğini açıklamadan önce “Hasta Adam” başlığıyla ilgili endişelerini dile getirdiğini belirtti. Ayrıca, koronavirüs salgını göz önüne alındığında başlığın “tatsız” olup olmadığını sorguladı.

Bir Dow Jones sözcüsü, yöneticilerin mektubu aldığını doğruladı ve “Çalışanlarımızın ve ailelerinin Çin'de karşı karşıya kaldıkları aşırı zorlukları anlıyoruz” şeklinde bir açıklama yaptı. Şirket, üç gazetecisinin vizelerinin eski haline getirilmesini “zorlamaya devam edeceğini” de sözlerine ekledi.

Çin Bürosu şefi Bay Cheng ve mektubu imzalayan bir düzineden fazla kişi yorum taleplerine cevap vermedi.

Başlığı eleştirmenin yanı sıra mektup, Çin'in gazetecilerin sınır dışı edileceğini duyurmasının ardından, Çarşamba günü gazetenin yayınladığı imzasız bir başyazı ile ilgili bir sorun çıkardı.

Editöryal sayfanın bilinen stilinde şu noktaya geldi: “Başkan Xi Jinping, Çin'in büyük bir güç olarak muamele görmeyi hak ettiğini söylüyor, ancak Çarşamba günü ülkesi üç Wall Street Journal muhabirini bir manşetten kovdu. Evet, bir başlık. Ya da en azından resmi gerekçe buydu. ” Editör, Çin hükümetinin gazetecilerin dikkatini “koronavirüs belası yönetiminden” saptırmak için kimlik bilgilerini iptal ettiğini ileri sürdü.

Başyazı, başlığın eleştirisini kabul etti, ancak bunu geç Osmanlı İmparatorluğunu “Avrupa'nın hasta yaşlı adamı” olarak kullanan Amerikalı okuyuculara tanıdık bir tanımın yankılanması olarak savundu.

Şangay'daki Fudan Üniversitesi'nde uluslararası ilişkiler okutmanı olan Shen Yi, The Journal'ın başlığının ırksal üstünlük duygusu gösterdiğini söyledi. Dil Kiron Skinner, bir yorumlarına benzer Dışişleri Bakanlığı'nda politika planlama eski müdürü Çin ile, ABD olduğunu söylemişti, “Kafkas olmayan bir büyük güç rakibi,” Bay Shen son yazdığı deneme .

Shen, “Bu tür bir dilin artan önemi ve kapsamı, bunun altında yatan aşağılık düşünceler için bir his veriyor” diye yazdı. “Şimdi bile, 21. yüzyılda, bazı ABD'li yetkililer ve seçkinler hala kalbinin derinliklerinde dünyayı suzerain ve kolonileri çerçevesinde biliyor ve anlıyorlar.”

Op-ed'in yazarı Bay Mead, 8 Şubat'taki bir Twitter yayınında başlığa karşı olduğunu ve “Yazarın makale içeriği hakkında, editörlerle başlıklar hakkında tartışmasını” yazdığını söyledi. Bu makale için yorum yapmayı reddetti.

Çin'in üç gazeteciyi sınır dışı edeceğini duyurması, Trump yönetiminin beş büyük Çin haber kuruluşunu   gazetecilik kurumları yerine yabancı hükümet görevlileri olarak tayin etmesinden bir gün sonra Çin hükümetinin öfkesini çeken bir hareket olduğunu açıkladı.

Çin Dış Muhabirler Kulübü'ne göre, 1998'den bu yana ilk defa yapılan sınır dışı etme işlemleri ABD dışişleri bakanı Mike Pompeo tarafından kınandı.

Dergi liderleri, Çin'i kınamadan önce başlığı tartışmak için haber odası çalışanları ile bir araya geldi. Bir toplantıda, baş editör Matt Murray şikayetleri kabul ediyor gibi görünse de, haber ve görüş taraflarının sıkı bir şekilde ayrılması nedeniyle başlık hakkında yapabileceği çok şey olmadığını söyledi. İkinci toplantıda gazeteciler, yayıncı Bay Lewis'i manşeti değiştirmeye zorladı.

Mektup, işlerini yapmaya çalışırken engellendiklerini söyleyen Journal gazetecilerinin birkaç örneğini sundu. Pekin sokaklarında insanlarla mülakat yapan bir araştırmacı bir kalabalıkla çevrili ve “hain” olarak adlandırılan mektupta; ve Hubei Eyaletinde, koronavirüsün kaynaklandığı bir “kıdemli doktor” gazeteyle röportajı geri çekti ve diğerlerine gazetecileriyle konuşmamalarını söyledi.

Mektubu imzalayan gazetecilerden biri, geçtiğimiz yıl Çin hükümeti tarafından basın bilgileri yenilenmeyen bir Journal muhabiri Chun Han Wong'du. Bay Wong, Çin cumhurbaşkanının kuzeninin yasal incelemesini açıklayan makalede Bay Wen ile bir yazı paylaştı.

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Denizli Büyükşehir bayramda da vatandaşın hizmetinde
Denizli Büyükşehir bayramda da vatandaşın hizmetinde
Geleneksel bayramlaşma pandemi kurallarına göre yapıldı
Geleneksel bayramlaşma pandemi kurallarına göre yapıldı